Ledenstop & Aanwezigheden
Ledenstop
Als scouts zijn we heel trots op onze grote groep leden die we elke zondag van 14u tot 17u een plek kunnen geven om te ravotten, zich te amuseren en de kneepjes van scouting te leren. Onze leidingsploeg zet dan ook doorheen het hele jaar hun beste beentje voor om dit allemaal in goede banen te leiden! Echter hebben we als groep gemerkt dat het ledenaantal te groot is geworden om te kunnen dragen als leidingsploeg.
Zo besloten we in het werkingsjaar 2024 – 2025 een ledenstop in te voeren om zo de kwaliteit en veiligheid van onze vergaderingen te garanderen. Wat houdt dit concreet in?
- We hanteren een maximumaantal van 40 leden per tak. Pas wanneer takken onder de grens van 40 leden komen, komt er plaats vrij voor nieuwe leden.
- Bij de kapoenen wordt er plaats gemaakt voor 30 kapoenen per jaar.
- Kinderen die reeds lid waren van onze scouts in het afgelopen werkingsjaar, broers & zussen van huidige leden en kinderen van oud-leiding zijn zeker van een plaats, ook al gaat de groep daarmee over hun maximumaantal. Wel is het belangrijk dat zij ook inschrijven in de correcte periode om deze voorrang te verkrijgen! Meer informatie hierover kan je terugvinden op deze pagina.
We werken dit jaar niet meer met een wachtlijst. U kan ons wel contacteren tijdens de kerstvakantie met de vraag of er al dan niet plaatsen zijn vrijgekomen. Indien je kind niet ingeschreven geraakt, zouden we graag een beetje reclame willen maken voor onze concullega’s. In onze buurt zijn er nog een aantal erg leuke jeugdbewegingen zoals de scouts van Boortmeerbeek, de KLJ van Schiplaken of de Chiro van Boortmeerbeek. Stuk voor stuk zijn dit plekken waar er ingezet wordt op het entertainen van uw kind!
Aanwezigheden
- Het aantal activiteiten waaraan wij deelname verwachten hangt af van de leeftijdsgroep, maar een aanwezigheidspercentage wordt bij alle takken bijgehouden:
- kapoenen en welpen worden op 35% van de activiteiten verwacht
- jonggivers worden op 60% van de activiteiten verwacht
- givers worden op 65% van de activiteiten verwacht
- de jin werkt een eigen regeling uit
- Indien er speciale omstandigheden zijn zoals gescheiden ouders, dan kan dit bij aanvang van het scoutsjaar via e-mail gemeld en besproken worden.
- Dit reglement gaat in vanaf september 2025.
Met dit reglement hopen wij duidelijkheid te scheppen voor zowel ouders, leden als leiding. Voor vragen of opmerkingen kan u steeds contact opnemen met de groepsleiding (grl@heverschiplaken.be).
Op deze manier hopen we samen een fantastisch en onvergetelijk scoutsjaar tegemoet te gaan! 🙂